FAQ projecten

hmm what if. smart and thoughtful good-looking guy in geek glasses and cozy yellow sweater holding hand on chin, frowning and looking at upper right corner as thinking, making decision or assumption

Let op: Deze FAQ is samengesteld voor kopers van nieuwbouwwoningen waar wij projectpartner zijn. Dit traject wijkt iets af van de rest. Heb jij zelf verbouwplannen of een woning gekocht waarbij wij geen vaste projectpartner zijn? Lees de algemene FAQ.

Jouw afspraak

Q: Wanneer kan ik langskomen in de studio?

A: Onze adviseurs bereiden zich voor op jouw komst, zodat ze op de hoogte zijn van alle technische specificaties van jouw woning. Wij nemen vanzelf contact met jou op voor het maken van een afspraak zodra wij de voorbereiding gereed hebben. Onderdeel van de voorbereiding is de keuzehulp; een enquête die we jou per mail toezenden. Invullen is niet verplicht, maar wel heel handig!

i: Heb jij gekozen voor een extra optie voor jouw woning, zoals een verruimde badkamer? Geef het aan vóór jouw bezoek aan de studio. Dat kan tijdens het maken van de afspraak, via info@qoqon.nl of 0341 – 37 10 80

 

Q: Hoelang duurt mijn afspraak?

A: De duur van een afspraak is zeer divers. Wij plannen per afspraak 1.5 uur in. Heb je jouw gesprek binnen die tijd niet volledig af kunnen ronden? Dan bepaal je samen met de verkoopadviseur hoe jullie het vervolg ingaan. Dat kan via mail, teams, telefoon of middels een vervolggesprek. Aan jou de keuze.

 

Q: Kan ik mijn afspraak voor de keuken en afspraak voor het sanitair combineren?

A: Dat kan zeker! Als je de afspraken combineert zal de ene afspraak in de ochtend plaatsvinden en de andere afspraak in de middag. Een lekkere lunch wordt door ons geregeld.

 

Q: Wat kan ik zelf doen om mij voor te bereiden op mijn bezoek?

A: Hoe meer je zelf al de tijd neemt om te oriënteren, hoe efficiënter het bezoek zal gaan. Denk hierbij aan wat jij mooi vindt én aan wat je nodig hebt in jouw nieuwe keuken of badkamer. Ook is het handig om vast na te denken over jouw budget. De keuzehulp helpt hierbij. Als jij jouw wens globaal in kaart hebt, kan je deze samen met jouw adviseur verder vormen tot jouw ideale keuken of sanitaire ruimte.

i: Wist je dat Qoqon naast keukens en badkamers ook deuren, vloeren en kasten in het assortiment heeft? Mocht je hier ook voor willen oriënteren in onze studio, geef het vooral aan bij het maken van de afspraak.

 

Q: Wat kan ik verwachten van mijn afspraak?

A: Jouw adviseur zal laten zien wat er standaard is voorzien in jouw woning ten aanzien van tegels, sanitair en eventueel de keuken . Daarnaast laat de adviseur zien wat er allemaal mogelijk is in jouw woonruimtes. Heb je de keuzehulp ingevuld? Dan weet de adviseur al een beetje wat jij wel- en niet fijn of mooi vindt. Op basis daarvan zal de adviseur jou een zo persoonlijk en gericht mogelijk advies bieden. Heb je in één afspraak niet voldoende tijd gehad om alle keuzes te maken? Dan bespreekt de adviseur met jou hoe jullie het vervolg in gaan. Dat kan bijvoorbeeld via teams, telefonisch, mail of je kunt een vervolgafspraak maken in de studio.

3D-ontwerp, offerte en order

Q: Wanneer ontvang ik het 3D ontwerp en de offerte?

A: Kort na jouw bezoek aan de studio ontvang jij alle informatie die je nodig hebt om weloverwogen keuzes te kunnen maken voor jouw nieuwe woning. Je zult via de mail het volgende ontvangen:

*De tekeningen dienen als impressie. Aan de tekeningen kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Q: Hoe geef ik wijzigingen op de offerte door?

A: Wijzigingen op de offerte kun je per mail of telefonisch doorgeven aan jouw adviseur. Hij of zij gaat er vervolgens mee aan de slag en koppelt terug tot alles helemaal naar wens is.

 

Q: Waar moet ik op letten voordat ik de order teken?

A: Is alles helemaal naar wens? Dan wordt jouw offerte tot order gemaakt en naar jou toegezonden ter controle. Let hierbij op dat alles wat besproken is ook daadwerkelijk in de order staat.  De specificaties zoals in de order beschreven zijn altijd leidend. Alle correspondentie die gedurende het studiotraject heeft plaatsgevonden vervalt bij het tekenen van de order. Naast de order krijg je ook 2D tekeningen toegezonden met de technische specificaties en maatvoeringen. Zijn er onduidelijkheden in de order of de tekeningen? Neem dan contact op, zodat wij uitleg kunnen geven of de order aan kunnen passen. De order en de technische 2D tekeningen zijn leidend voor de uitvoering van de badkamer. Alle correspondentie die daarvoor tussen jou en de verkoopadviseur heeft plaatsgevonden vervalt.

Als alles helemaal in orde is kun je de order tekenen. Dit gaat via het programma ‘Digitaal ondertekenen’. Hiervoor zul je een linkje ontvangen in jouw mailbox. Via deze link kun je tekenen voor akkoord en is de order geplaatst. Nu wordt jouw nieuwe keuken, badkamer en/of toilet een feit!

i: Houd rekening met de sluitingsdatum. Dit is de datum dat alle stukken akkoord moeten zijn, zodat uitvoering tijdig plaats kan vinden. Meer hierover lees je hieronder.

En daarna?

Q: Hoe gaat het traject verder in z’n werk?

A: De getekende stukken en de technische tekeningen worden naar de aannemer opgestuurd. Zo kunnen alle betrokken partijen met de juiste documenten werken. Als het bijvoorbeeld nodig is om leidingen te verleggen, dan coördineren wij dat met de aannemer en de betrokken partijen. Hier heb je zelf geen omkijken naar. Dit geldt ook voor het inmeten. Dit plannen wij zorgvuldig, zodat de montage zo vroeg mogelijk plaats kan vinden.

 

Q: Wat is een sluitingsdatum?

Voor elk nieuwbouwproject is een sluitingsdatum van toepassing. Dit is de datum waarop alle stukken voor akkoord getekend bij de aannemer binnen moeten zijn. Samen met jou houden wij deze datum goed in de gaten en zorgen we dat de stukken tijdig bij de aannemer binnen zijn. Deze datum is erg belangrijk; zijn de stukken niet op tijd binnen, dan wordt de betreffende ruimte uitgevoerd zoals standaard voorzien in de woning.